2012. március 18., vasárnap

Házikó ajtódísz Varrogató módra:)

Nos, elkészítettem a házikót. Kézzel varrtam, mert nem elég nagy szerintem ahhoz, hogy a gép alá tudjam pontosan illeszteni és szépen varrni.
De így még talán jobb is volt, sokkal pontosabb és szerintem könnyebb.
Legalábbis nekem.
Íme a kész művem:
És akkor lépésről lépésre fényképekkel hogyan is készítettem én.
A minta alapján szabd ki a házikót kétszer egymással szembefordított színnel.
Én tollal bejelöltem a varrás helyét, biztos ami biztos alapon.
Először a szívet varrd körbe a jelölés mentén, és cakkozd be ollóval, hogy mikor fordítod ki szépen kiforduljon. Kifordítani pedig úgy kell, hogy az egyik, mondjuk a felső anyagot átdugod körbe a szívecske belsején.
Szépen egyengesd el körbe, hogy szépen kifeküdjön a szív.
Most jön a szélei.
A házikó egyik felső részét fogjuk majd szabadon hagyni, ott fogjuk majd kitömni.
Szóval az egyik oldalon válaszd szét az agyagot.
Fordítsd a színt színnel szembe, és illeszd össze pontosan a jelölésnél, a közte lévő anyagot pedig hagyd ott, de arra vigyázz majd ha varrod oda ne varrd véletlenül. Szóval varrd össze az egyik oldalt. Zárd le és fordítsd ki a "hurkát".
Utána a következő oldallal folytatjuk ugyanígy. Szétvesszük az agyagot és átfordítjuk színt színnel szembe pontosan, itt is varrunk az oldalát.
Mikor készen vagy a varrással mindig fordítsd ki az anyagot a színére.
Most már készen van két oldala a házikónak.
Jön a következő oldal. Szétválasztjuk, átfordítjuk színt színnel szembe és varrjuk a jelölés mentén.

Kifordítjuk ismét. Most már három oldal kész.
Legvégén az egyik tetőrésznél fejezzük be, ez az utolsó.
Ugyanígy folytatjuk mint eddig.
Szétválasztjuk, átfordítjuk és varrunk.


Mindig kicsi "hurkák" keletkezne, de a tölteléket oda ne varrd soha sem!!!
Most már kész is a házikó csak ki kell tömni óvatosan a kimaradt nyíláson keresztül.


És most jöhet a tető.
Kiszabod a minta alapján színt színnel szembe fordítva.

Egy kis nyílást hagyj az alját ahol ki fogod tudni fordítani majd. A széleit a varrásig szintén vagdosd be óvatosan, így könnyebb lesz szépen kifordítani.
Óvatosa tömd ki a nyílást pedig varrd be a végén.
A kész tetőt pedig varrd a házikó tetejére pici öltésekkel.
A felső üdvözlő rész ugyanígy készül mint a tető, erre már nincs fénykép, de szerintem nem is kell:)))
Most már csak a díszítés van hátra kinek-kinek saját ízlése szerint.
Nos, érthető voltam?
Remélem igen, ha mégsem akkor jelezzétek és megoldjuk.
Jó munkát hozzá mindenkinek!


2 megjegyzés:

Ili írta...

Nagyon érthetően elmagyaráztad!
Édes lett!!!

Unknown írta...

Valóban érthető,de nekem valamiért nem sikerül. A szív megvan,kifordítva,színnel kifele. Összevarrtam az egyik oldalát színnel befele,de innen már nem tudom visszafordítani. Mit csinálok rosszul?