2011. október 19., szerda

Papírra varrás technikája:)

Egy pár napja találtam rá erre a technikára, és mondanom sem kell nagyon megtetszett.
Először megpróbáltam utánanézni a dolgoknak, hogyan is kell csinálni, videókat böngésztem, aztán ma nekiláttam.
Szóval erről lenne szó:

Karácsonyfa, mert már lassan időszerű lesz hozzákezdeni a készülődéshez az ünnepekre.....
No milyen? Érdekel hogyan is készül?
Akkor lássuk!!!
Szükséged lesz először is sablonra ami meg is van számozva.
Kezdésként ilyenre, mert elég nehéz rájönni tapasztalat híján a sorrendre, pedig nagyon fontos.
Én rajzolta egy párat:
 A net tele van sablonokkal, de kezdésnek egy nagyon egyszerűvel kezdjünk inkább, mint mondjuk ez.
Ha kiválasztottad zsírpapírra másold át pontosan. A papír mindkét oldalára, és jelöld hol fogsz varrani. A sorrendet is tüntesd fel, sőt nem árt a színeket sem.
 Fontos még, hogy a keretet is rajzold fel!!!
És az eszközök amire szükséged lesz a munkához:
Színes anyagok, körkés, kisolló, vonalzó /én magam készítettem segédet rá!/, egy keményebb négyzetes papír,  varrógép.
A varrógépet kicsi öltésre állítsd mert így könnyebb lesz a papírt letépni a végén.
A vonalzó kicsit át van alakítva, ugyanis a szélek levágásához  ez nagy segítség. A neten láttam és barkácsoltam magamnak egyet:)))
A lényege az, hogy a vonalzó egyik végére egy műanyag van ragasztva, akkora széles, amekkora anyagot majd hagyni akarsz a varratok levágásakor.
Itt a videó ami az ötletet adta.
Ha ezt megnézd, minden amit én írtam világos lesz!
Első lépésként a minta színére a papírra illeszd fel az első foltot.
Fontos, hogy nagyobb legyen mint a kirajzolt folt!
Színével felfelé!
Nekem sokkal nagyobb, de biztos ami biztos. Bontani már nagyon nehéz utána, sőt szinte lehetetlen!
Gombostűzd oda!
Jön az első folt.
A színére tedd a munkának, de színnel lefelé!
Úgy kell odailleszteni, hogyha kihajtod majd varrás után tutira fedje a helyét. Legegyszerűbb ha fény felé fordítod a hátoldalán ha nézed átlátsz, fogod látni hol van az anyagszél, hagyj rá azért rendesen.
Az első varrat az egyes és kettes folt közötti vonal!
Ha levarrtad kihajtod a színén az anyagot és levasalod!
Kb ilyen lesz. Hidd el nem bonyolult, ha elkezded csinálni rájössz!
És most levágjuk a felesleges részt. Most jön a csodavonalzó!
Az papír azon oldalán dolgozunk ahol varrunk.
Tedd a karton szélét oda ahol a varrat van.
Hajtsd fel a papírt, és tedd rá a vonalzót, úgy hogy a segéd alul legyen. Most már vághatsz, mindig akkora lesz a szélessége!
Kicsit homályos a kép de azért remélem érted mit is akarok mondani:


Ha kész akkor fordítsd meg az anyagot és simítsd ki a varratot.
Mindig így folytatjuk tovább. Jön a harmadik folt:
Színével visszafelé ráfekteted, a másik oldalon varrod, vágsz, simítasz:
Kicsit itt elfeküdt a kép azért olyan fura, de ne zavarjon meg téged!
A varrott oldalon ilyen.
Jöhet a negyedik folt.
Ha átfordítod a színére látszik azért mekkora foltra lesz szükséged, a felesleget nyugodtan levághatod, így könnyebb dolgozni.
Ilyen a negyedik a varráskor.
 Most a ötödik :
Majd az hatodik:
A hetedik:
A nyolcadik:
A kilencedik:
A hátoldalon ilyen:
És most a keretet varrd oda, ugyanígy foltokból:
Ha kész fordítsd meg és tépkedd óvatosan le a papírt!

És már kész is a nagy mű:
Nekem már kettő van:
Ez most nagyon tetszik úgyhogy kutatok még minták után és kaptok ti is sokat belőle!
Ugye nem is olyan bonyolult, ha én meg tudtam csinálni neked is menni fog!
Sok sikert!


3 megjegyzés:

Mariska írta...

Moncsi, ügyes vagy!
Én is a netről tanultam-tanulom a különböző technikákat, ez a leírás nagyon jó!

leda írta...

Kedvenc technikám! Köszönöm a sok sablont is hozzá! Sajnos én nem találtam ilyen jókat!

erikastyle írta...

Ügyi vagy! :)))))