2011. február 19., szombat

Ferdepántot gyártok:)

A minap könyvtárban voltam, és egy könyvben ami természetesen a varrással foglalkozik rátaláltam erre a fantasztikus ötletre.
Nekünk "varrónőknek" elég gyakran van szükségünk ferdepántra szegésnél. Én eddig ezt mindig megvettem, mert kicsit lusta voltam elkészíteni, meg utáltam, hogy mikor le kellett vasalni, az ujjamat mindig összeégettem. Inkább azt vasaltam le mint az anyagot:). 
De bizony amikor rámjött este, vagy épp hétvégén a csillapíthatatlan varrási kényszer:)) és nem volt itthon épp pánt akkor szomorú lettem.
Mostantól ennek vége, én gyártok már ferdepántot.
A neten utánanéztem a technikának hogyan is kell kiszabni és a részeket egymáshoz varrni, ezzel nincs is gond. Ezt mindenki megtalálhatja.
Lehet kapni ferdepánt készítőt is ami egy jó dolog, nagy segítség, de én őszintén szólva sajnáltam rá a pénzt, rendelni is csak a neten tudtam volna úgy meg szinte több a postaköltéség mint maga a termék.:((
De mostantól itt a fantasztikus ötlet ami segít. Csinálj te magad otthon ferdepánt készítőt!:)
Én már el is kezdtem íme egy kép a pántokról és maga a készítőről ott mellette:)
Ismered? Ha nem akkor bemutatom:)
Ő az, az én nagy segítségem:)
Íme munka közben:)
Ugye milyen fantasztikusan ügyes?
És hogy hogyan készül?
1, Egy vastagabb anyagra rajzoljunk két párhuzamos vonalat olyan távolságban, amilyen szélesre a ferdepántot akarjuk készíteni.
2, Húzzunk függőlegesen két vonalat úgy, hogy egy négyszöget alakítsanak ki. A szemközti csócsokba öltsünk bele, és alakítsunk ki egy X-et. Az cérna feszes legyen de ne húzza meg az anyagot.
4, Most egy újabb függőleges vonalat húzzunk kb olyan távolságra az X-től mint a pánt szélessége. A szemközti pontokba most is öltsünk bele és alakítsunk ki egy I-t.
5, Most van egy X I formájú öltésünk.
6, A ferdepánt  készítéséhez a textilcsíkot először húzzuk keresztül az X-en, majd az I-n. Úgy helyezzük be a csíkot, hogy a ferdepánt hajtódjék, majd kihúzáskor rögtön vasaljuk is le.
Egyszerre csak egy kissebb részt húzzunk át, és vasaljuk.

Ugye milyen rém egyszerű? Maga a technikát Bob Trump színházi szabó találta ki, és köszönet neki érte.!!
 Nos akkor most már minden adott lehet gyártani a pántokat égési sérülések nélkül mindenféle méretben.

9 megjegyzés:

erikastyle írta...

Szia Moncsi! Nagyon jóóóóóóó! Én is sokszor a saját magam készítem el! Puszi érte! Erika

batorba írta...

Örök hálám újfent üldözni fog, mert én is égettem a kezemet a vasalóval, mikor egy adagot elkészitettem.:-( Mindjárt megyek haza és szerintem ki is fogom próbálni, mert egy pár hónapja már én sem veszem a ferdepántot, hanem vasalom! Nagyon köszönöm!:-)))

Ili írta...

Nagyon köszönöm én is. Eddig vasalatlan pánttal dolgoztam, de most ki fogom próbálni. Mivel én is sajnáltam a rengeteg pénzt a ferde pánt készítőre.
Hogy miket találsz te, meg áll az eszem!!!!

Bejus70 írta...

Eszembe nem jutna, pedig kézenfekvő az ötlet! Ezer köszönet, hogy megtaláltad Nekem!

Amy-kreatív írta...

Nagggyon jóóóó! :))))))))))
Én is magam készítem itthon a ferdepántokat, de én bal kézzel 3 ujjammal igazítottam a vasaló alá eddig!
Ezt bizony én is kipróbálom, mert nagyon ötletes és egyszerű!
Vajon miért is nem jutott ez eddig nekünk eszünkbe???
:))))))))))))))

Moncsi írta...

Én örülök a legjobban, hogy segíthettem nektek! Nézegettem a neten hátha fent van már ez az ötlet de még nem találtam meg. Ha eddig nem is volt fent most már ez is közkincs! Ennek csak a ferdepánt készítők nem örülnek annyira, de hát ez van:))

Szera írta...

KÖSZÖNÖM!!! :)

Jutus írta...

Mekkora ötlet,nem is gondoltam hogy ilyen egyszerűen meglehet oldani!!!:))Köszönöm!!!!

Kata írta...

Nagyon jó ötlet!Köszönjük,hogy megosztottad velünk!